5 najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej

Tworzenie identyfikacji wizualnej stało się jednym z trendów w najnowszym obliczu marketingu, który coraz częściej łączy w sobie wiele działów, które jeszcze 10 lat pracowały oddzielnie. Dziś agencje interaktywne oraz agencje 360 zajmują się wieloma aspektami, które pomagają marce przebić się do swoich wymarzonych odbiorców i jednocześnie pomagają zabłysnąć w otoczeniu podmiotów konkurencyjnych. Dziś pokazujemy elementy identyfikacji wizualnej, które są najważniejsze i które powinny być starannie zaprojektowane.

Logotypy

Logo bądź logotyp, to znak (sygnat), który prezentuje naszą markę. W przypadku marek rozpoznawalnych logo wystarczy aby widz wiedział z kim, a właściwie z czym ma do czynienia. Logotypy mogą przybierać rozliczne formy – napisy skrojone w bardzo zróżnicowany sposób, napisy połączone z grafiką, obrazki bazujące na różnych motywach czy po prostu elementy geometrii jak linie, kształty i kropki, które z jakiegoś powodu stają się silnym elementem rozpoznawczym. Logo powinno jednakże prezentować poniekąd to czym marka się zajmuje, takie loga spotykamy stosunkowo rzadko, ale im twórcom należy się spory szacunek, gdyż proces wymyślenia oraz zaprojektowanie logo, które odpowiada twórczości oraz wartościom marki jest trudny i wymaga dużego zaangażowania. Jak trudne to jest? Tego dowiesz się konsultując się ze specjalistami z agencji Auch Studio. Polecamy odwiedzić ich firmowy blog.

Kolorystyczne elementy identyfikacji

Kolorystyka jest jednym z tych elementów, które odbieramy jako pierwsze. Fioletowa reklama produkty? Większość z nas pomyśli o czekoladzie Milka, biało-czerwone napisy i piana? To z pewnością piwo Żywiec. Czerwony i żółty kolor jednocześnie? Tak, to musi być Ferrari. Połączenie kolorów, które do tej pory się nie wydarzyło lub nie zostało użyte tak, aby zyskać rozpoznawalności, lub kolory, które zwyczajny nie były używane to sposób na zagarnięcie pewnego sektora dla swojego brandu. Kolorystyka jest niezwykle istotna gdyż już po jej ujrzeniu konsument wie z jakimi markami na pewno nie ma do czynienia, a z kim prawdopodobnie tak. Ważne jest aby kolorystykę przenieść na wszystkie elementy komunikowania marki – do sieci, do reklam, do materiałów dla prasy, do gadżetów czy produktów.

Elementy identyfikacji wizualnej

Fonty, rodzaj pisma oraz wszystko to, co jest sposobem prezentacji tekstów

Kroje czcionek, fonty lub pismo – jakkolwiek to nie nazwiemy – sposób wyrażenia i prezentacji tekstu jest istotny i często może wręcz zastąpić inne elementy. Charakterystyczne fonty znakomicie sprawdzają się na nowoczesnych stronach internetowych oraz w reklamie. Warto zadbać o stworzenie czegoś od podstaw.

Ruchome elementy marki

Do tego zbioru możemy zaliczyć wszystko to, co się przemieszcza i po części żyje własnym życiem. Mogą to być pracownicy ubrani w ciuchy przynależące do identyfikacji marki, mogą to być budynki, ich biura, magazyny, pojazdy czy rozdawane gadżety na targach, podczas konkursów, prezentacji, konferencji czy wszędzie tam, gdzie brand się pojawia, aby pokazać się i zdobyć kolejnych klientów oraz nawiązać znajomości.

Sposób prezentacji usług i produktów

To w jaki sposób prezentujemy produkty czy usługi bezpośrednio związku z identyfikacją wizualną nie ma, natomiast to, co pokażemy i jak zapleciemy to w identyfikację jest bardzo istotne. Warto zadbać o użycie charakterystycznych elementów, dzięki którym jeszcze wzmocnimy nasz przekaz i sprawimy, że właśnie wskazane elementy staną się charakterystyczne tylko dla naszego brandu. Pozwala to na odróżnienie się od innych firm i ich produktów czy usług.