Koszty utrzymania hotelu – czy sobie z tym poradzę?

Poznaj swoje koszty. Należy dokładnie obliczyć, ile będzie kosztować utrzymanie hotel otwartego codziennie. Następnie należy pomnożyć to, aby dowiedzieć się, ile będzie kosztowało uruchomienie hotelu na miesiąc. Twój dochód będzie musiał co najmniej pokryć twoje miesięczne wydatki, w innym przypadku nie będziesz mógł pozostać otwarty cały czas.

Ceny za pokoje

Dowiedz się, ile klienci są skłonni zapłacić. To zajmie trochę czasu i na pewno zawrze w sobie kilka pomyłek. Jeśli dopiero zaczynasz, jedyną wskazówką mogą być koszty operacyjne. Jeśli po kilku miesiącach zauważysz, że pokoje są stale zarezerwowane, można sobie pozwolić na podniesienie cen. Jeśli masz problemy z uzyskaniem klientów, obniż ceny. Można również badać klientów po ich zatrzymaniu się na miejscu i zapytać, czy znaleźli pokój za ceną, która im odpowiada.

Regulacja cen opartych na sezon. W męczącym sezonie, można sobie pozwolić na wyższe ceny, ponieważ coraz więcej osób chce przyjechać na wakacje. W wolniejszych porach roku, zadbaj o to aby Twoje stawki były niższe, aby przyciągnąć klientów także poza sezonem – co nie jest łatwe.

Kiedy ciąć koszty?

Tnij koszty, gdy jest to konieczne. Nawet przy dobrym zarządzaniu finansowym, hotel prawie na pewno doświadczy spadku obrotów. Należy regularnie analizować koszty i zdecydować, które z nich są niezbędne, a które niekoniecznie. W wolnym czasie, pozbądź się zbędnych kosztów, aby zaoszczędzić pieniądze. Na przykład, jeśli masz powolny tydzień i tylko kilka pokoi jest zarezerwowanych, prawdopodobnie nie trzeba umieszczać kogoś na recepcji przez cały dzień. Sam możesz wykonywać ten obowiązku, aby zmniejszyć koszty i zaoszczędzić pieniądze, które trzeba by wydać na pracownika w recepcji.

Prowadzenie hotelu

Kogo zatrudniamy?

Zatrudnij cały niezbędny personel. Wielkość personelu będzie się różnić w zależności od wielkości hotelu. W przypadku niewielkiego bed & breakfast, możesz być w stanie uruchomić miejsce z zaledwie kilkoma pomocnikami. Hotele z kilkoma pokojami, nawet takich małych jak w twoim hotelu, zazwyczaj wymaga zespołu pracowników, aby utrzymać płynność.

Gospodynie i sprzątaczki. Czystość powinna być priorytetem numer jeden podczas uruchamiania hotelu. Brudny hotel zdobędzie złą reputację szybko i klienci nie zechcą do niego przyjechać. W zależności od wielkości hotelu, być może trzeba będzie zatrudnić tylko jedną gospodynię lub zespół. Sprzątaczki mogą zazwyczaj obsłużyć około 10-15 pokoi dziennie, dlatego należy mieć to na uwadze przy ich zatrudnianiu.

Personel recepcji. Nawet od małych hoteli zazwyczaj oczekuje się, że mają kogoś na recepcji przez cały czas. Można to zrobić samodzielnie w ciągu kilku godzin doby, ale na ogół potrzeba zespołu, który będzie dostępny przez 24 godziny na dobę.

Pracownicy techniczni. Jeden lub dwóch pracowników obsługi technicznej powinno być wystarczającą liczbą dla małego hotelu. Muszą to być pracownicy ogólnego przeznaczenia, który mogą wykonać szereg zadań: hydraulikę, malowanie, prace remontowe, elektryczne, itp – w ten sposób można pozwolić na to aby twoi ludzie zajmujący się konserwacją dbali o mniejszą liczbę zadań, a jeśli nie możesz poradzić sobie z czymś, można wynająć profesjonalny zespół aby zrobił kompleksowe konkretne, jednorazowe zadanie.

Kucharz. Jeśli planujemy oferowanie jedzenia w hotelu, przynajmniej jedna osoba musi gotować. Mniejsze hotele mogą oferować tylko śniadanie, więc może będzie trzeba gotować tylko przez kilka godzin dziennie.