Jak Facebooka pomaga w sprzedaży sklepów internetowych?

Facebook to zdecydowany król social mediów w Polsce. Korzysta z niego aż 16,3 mln osób powyżej trzynastego roku życia w naszym kraju. Największa grupa to użytkownicy pomiędzy 25 a 34 rokiem życia – 29%. Nie sposób więc ignorować platformę, na której znajduje się tak wielu potencjalnych klientów.

Czy Facebook sprzedaje?

Oczywiście, że tak. Według danych z badań Deloitte Digital przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych 78% ankietowanych potwierdziło, że posty firm w mediach społecznościowych mają wpływ na decyzję o dokonaniu zakupu.

To jednak nie wszystko. Osoby, które korzystają z social mediów podczas robienia zakupów są 4 razy bardziej skłonne wydać więcej. Badania wykazały, że platformy społecznościowe najbardziej wpływają na sprzedaż produktów dla niemowląt, mebli, samochodów oraz produktów z kategorii Health & Wellness. Najlepiej na sprzedaż wpływają 3 platformy: Facebook, Youtube i LinkedIn. Więc jeżeli nie rozpocząłeś działań na Facebooku to powinieneś zmienić strategię marketingową, ponieważ to przyszłość e-commerce.

Dane ze Stanów zjednoczonych pokazują, że 20% sprzedaży e-commerce pochodzi z Facebooka. W porównaniu do sklepów internetowych średnia wartość zamówienia dla transakcji na tej platformie wynosi 7-10% więcej. Średni współczynnik konwersji FB to 2-4%.

Jak Facebook pomaga w zwiększeniu sprzedaży?

Załóż dobry fanpage

To podstawowe narzędzie wykorzystywane przy promocji na Facebooku. Dzięki niemu możemy stworzyć społeczność wokół naszej marki. To miejsce, gdzie pokazujemy życie naszej firmy i zastosowanie naszych produktów, radzimy i pomagamy klientom. Musimy jednak pamiętać, że posty typowo sprzedażowe powinny stanowić zaledwie 10% treści. Reszta to materiały atrakcyjne dla naszej grupy docelowej. Mogą one pomagać, inspirować, bawić – muszą jednak odpowiadać na potrzeby odbiorców. Dużą popularnością cieszy się obecnie content efemeryczny, wideo i grafiki. Niewątpliwą zaletą fanpage jest fakt, ze to narzędzie darmowe. Warto zlecić prowadzenie profili social media profesjonalistom, aby oszczędzić swój czas i pieniądze – oni zrobią to za nas.

Jak promować sklep internetowy wykorzystując fanpage? To miejsce, gdzie możemy informować o zniżkach, promocjach czy nowych dostawach. Tutaj zbudujesz również wizerunek fajnej marki, dasz się polubić, dzięki czemu klienci chętniej będą do Ciebie wracali.

Jeżeli zbudujemy wierną społeczność fanów, będziemy mogli poprosić ich, aby udostępniali nasze treści. Dzięki temu dotrzemy do ich znajomych, czyli kolejnych potencjalnych klientów. W odwrotności do reklamy na Facebooku – to kompletnie darmowy sposób promocji naszej marki.

Poznaj sklep na Facebooku

Sklep na Facebooku zakładamy bezpośrednio przy profilu firmowym. Dzięki tej opcji klienci mogą kupować nasze produkty bezpośrednio z platformy społecznościowej. Istnieją tu dwa sposoby wypełnienia sklepu produktami i przyjmowania płatności: możemy zrobić to bezpośrednio przez Facebooka lub podpiąć platformę e-commerce.

Zmień komunikator w kanał obsługi klienta

Użytkownicy na Facebooku najczęściej komunikują się poprzez czat. Platforma rozwinęła nawet chatbota e-commerce, by zmienić Messengera w kolejny kanał sprzedaży. Dlatego powinniśmy traktować czat jako kolejny kanał obsługi klienta. Świetne wrażenie sprawia, kiedy po wejściu na fanpage wyskakuje okienko z pytaniem czy chcemy wysłać jakieś wiadomości, a następnie odpowiada na nie jeden z pracowników sklepu. Potencjalni klienci komunikują się z marką tak jak ze swoimi przyjaciółmi i tak ją zaczynają traktować.

Reklamuj się na Facebooku

Portal to świetne miejsce do reklamowania swojej marki i produktów. Dzięki zgromadzonym informacjom o użytkownikach algorytm Facebooka jest w stanie idealnie znaleźć naszą grupę docelową. Reklama może przekierowywać w dowolne miejsce w naszym sklepie. Dzięki temu w łatwy sposób zwiększymy sprzedaż.

Przy projektowaniu kampanii powinniśmy pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze musimy pokazywać korzyści dla naszej grupy docelowej. Dobra reklama to czytelny komunikat z wezwaniem do działania (CTA). Uzupełnijmy ją również o ciekawą grafikę lub wideo. Należy przy tym pamiętać, że nie może zawierać ono zbyt dużo tekstu.

Warto inwestować w reklamy karuzelowe, czyli takie, które zawierają kilka zdjęć. Każde z nich może przedstawiać produkt i linkować bezpośrednio do niego. Według badań firmy Digday ten typ reklam może wygenerować 10 razy większy ruch na stronie niż standardowa reklama z jedną grafiką.