Animacja 3D w marketingu: przykłady najlepszych zastosowań

Wielkie i małe firmy coraz więcej środków finansowych przeznaczają na marketing, PR i reklamę. Wolny rynek oznacza wielką konkurencję, zatem nic dziwnego, że szukają nowych i świeżych pomysłów, aby wyróżnić się na tle innych. W dobie mediów tradycyjnych oraz tych internetowych dużym zainteresowaniem cieszą się różnego rodzaju filmiki. Tutaj warto zainwestować w studio animacji 3d, która przygotuje profesjonalne oraz unikalne produkcje, skrojone pod oczekiwania marki.

Studio animacji 3d – zastosowanie w marketingu

Firmy inwestują wiele pieniędzy w budowanie wizerunku, a elementem tego jest wykreowanie znaku rozpoznawczego, charakterystycznego logo czy maskotki. Studio animacji 3d jest w stanie stworzyć niesamowitą kreację, która z miejsca będzie kojarzona z danym przedsiębiorstwem. Od lat po takie rozwiązanie sięga producent znanych słodyczy M&M’s. Konsumenci kojarzą ją z żywymi orzeszkami, które w produkcjach zachowują się niczym ludzie i bezpośrednio kojarzą się z tą przekąską. Ma to wymierny wpływ na sprzedaż, gdy umacnia ona swoją pozycję na rynku, rośnie jej popularność oraz rozpoznawalność.

Animacja 3d to idealny sposób na wyjaśnienie trudnych, zawiłych i skomplikowanych treści. To, co trudno wyjaśnić słowami zrozumiałymi dla laików, dużo prościej można pokazać właśnie w postaci filmiku. Wizualizacja może pokazywać etapy powstawania, wieloelementową budowę czy zaprezentować montaż. Jest to szybkie, przystępne i atrakcyjne dla oka, czyli finalnie zachęca do kupna, ponieważ ułatwia zrozumienie trudnych detali. Ładny obrazek pozostaje o wiele dłużej w pamięci klienta niż pokazywanie zestawień danych czy nawet opowiadanie z pasją o oferowanym produkcie. Dobrym przykładem jest realizacja dla producenta HEXONIC, gdzie widać budowę, poszczególne elementy oraz przekroje.

Niektóre firmy, poprzez animacje 3d, chcą zbliżyć się do odbiorcy, aby ci, mogli utożsamić się z występująca w reklamie postacią. Jest to sposób na przywiązanie widza do danej marki, budowę pozytywnych skojarzeń, co potem przekłada się na decyzje zakupowe. Taka wizualizacja zaciekawia historią, angażuje klienta, tworzy emocje, a finalnie odbiorca chce towarzyszyć bohaterom, to zaś oznacza wzrost sprzedaży. Dzięki znajomości charakterystyki klientów czy cech konkretnej grupy można dowolnie kreować postaci oraz ich losy. Pokazuje to kampania dla producenta ryżu Khazana, która pokazuje losy księżniczki.

Studio animacji 3d często jest zatrudniane do wykonania zlecenia, które pokaże produkty, rzeczy czy usługi, które jeszcze fizycznie nie istnieją. Za sprawą filmików można je dokładnie zaprezentować, sprzedać lub wyjaśnić klientom, czy inwestorom. Jest to stosowana praktyka w branży nieruchomości czy ogólnie architektonicznej, gdy budowa lub remont obiektu jest na etapie planowania. Zupełnie inny efekt powoduje opowieść ustna, broszura informacyjna, prezentacja na slajdach, a inny właśnie tego typu video. To okazja, aby zachęcić, zainteresować, a finalnie sprzedać, to co realnie nie ma formy fizycznej. Przykładem może być zrealizowany dla Elektrowni Powiśle projekt tego, jak mogą wyglądać wnętrza i przestrzenie biurowe w tym kompleksie.

Przyjemne, krótkie i zachwycające wizualnie filmiki to reklama, która nie jest tak oczywista. Zachęca do kupna, buduje zainteresowanie marką, pokazuje klientom inny świat, a jednocześnie spełnia wszelkie oczekiwania firmy, co do efektów wpływu na odbiorcę. Taka forma promocji nie jest to nachalna, agresywna i wypowiedziana wprost. Jednocześnie opowiada historię oraz kreuje miły obrazek dla odbiorcy. Klient ma przyjemne skojarzenia z tym, co zobaczył, a to ma znaczenia, gdy dokonuje decyzji zakupowych. Kilkanaście lat temu Coca Cola wypuściła reklamę „Happiness Factory”, która dokładnie w ten sposób trafia do widzów.

Gdzie wykorzystywać animacje 3d?

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych animacje 3d mają budować zasięgi marki oraz zachęcać nowych obserwatorów do śledzenia konta firmy. Instagram, czyli bardzo rozbudowana platforma z milionami kont, coraz bardziej stawia nie na fotografie, ale właśnie na filmiki. Jest to ogromna szansa, aby zwiększyć ruch na profilu, trafić do nowych klientów lub do grup, które do tej pory nie były zainteresowane daną firmą. Właśnie tutaj szczególnie liczy się obraz, krótkie treści i zapadające w pamięć efekty

Co ważne, taki materiał można umieścić na wielu różnych serwisach, zaczynając od wspomnianego Instagrama, przez Facebook, Pinterest, a kończąc na Youtube czy LinkedIn. Warto spojrzeć na konta producenta Lenovo, który regularnie publikuje właśnie tego typu treści.