Porada.edu.pl

  • Kontakt
  • O Nas

Porada.edu.pl

  • Kontakt
  • O Nas
Porady Marketingowe,

Jak promować własny gabinet?

by Redakcja4 maja, 2016
marketing-medyczny

O konieczności korzystania z reklamy w dobie wolnego rynku chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Ale wszystkim, reklamą także, rządzą różne przepisy. Osoby prowadzące działalność gospodarczą muszą działać zgodnie z obowiązującym prawem, nawet jeżeli przepisy wydają się być bzdurne i nieżyciowe. Nasze polskie przepisy bardzo ograniczają możliwości reklamy służby zdrowia. Reklama usług medycznych nie jest sprawą łatwą, ponieważ podmiot zajmujący się świadczeniem usług medycznych nie może reklamować swojej działalności leczniczej.

Medycyna też wymaga promocji

Może tylko podawać do publicznej wiadomości informacje o rodzajach świadczonych usług zdrowotnych, ich zakresie, ale w takiej formie, żeby nie przypominało to reklamy. A więc jak reklamować, żeby nie reklamować a wyłącznie informować? Spędza to sen z powiek wielu lekarzom czy właścicielom gabinetów medycznych. Duża konkurencyjność na rynku usług medycznych, zwłaszcza tych prywatnych, sprawia, że reklama jest wręcz konieczna a przecież zabroniona. Dlatego trzeba postawić na dobry marketing w służbie zdrowia. Orientacja marketingowa musi być nastawiona przede wszystkim na dobro pacjenta. Trzeba zadbać o świetną reputację, doskonałe relacje na linii lekarz- pacjent. Stworzyć jak najlepszy wizerunek firmy. Marketing usług medycznych musi koncentrować się na pacjencie, być na niego zorientowany. Najważniejszym celem działań marketingowych w placówce medycznej jest określenie, do jakiej grupy docelowej pacjentów będą kierowane usługi, poszukiwanie i zdobywanie nowych klientów, informowanie o nowych usługach, w miarę możliwości wychodzenie naprzeciw zapotrzebowaniu rynku na nowe usługi i poszerzanie usług. Podstawą do podjęcia działań marketingowych jest zdefiniowanie misji i strategii organizacji. Każda instytucja, placówka służby zdrowia także, jest identyfikowana z miejscem, w którym się znajduje, nazwą, znakami graficznymi.

marketing-medyczny

Dlatego ważne jest, aby gabinety były dobrze oznaczone, powinny mieć aktualne, czytelne tabliczki. Marketingowiec powinien zadbać także o ciekawe logo, odpowiednią kolorystykę, chwytliwe hasło reklamowe. Ze względu na to, że reklamowanie usług medycznych jest zabronione, trzeba zadbać o dobrą promocję w internecie, stworzyć dobrą stronę internetową. Strona powinna być estetyczna, schludna, nieprzeładowana elementami graficznymi. Musi zawierać podstawowe informacje o placówce służby zdrowia, dane kontaktowe, adres, telefon, zakres usług, nazwiska lekarzy, cennik. Poruszanie się po menu powinno być proste, intuicyjne. Jeżeli placówka posiada kontrakt z NFZ to również warto o tym poinformować na stronie. Jeśli gabinet znajduje się w mieście, które odwiedza dużo turystów zagranicznych lub mamy usługi, z których chętnie, choćby ze względu na atrakcyjną cenę, korzystają pacjenci zagraniczni, to należy swoją stronę wzbogać o inne wersje językowe i pomyśleć o zatrudnieniu recepcjonistki ze znajomością języków obcych. Znajomość przynajmniej języka angielskiego jest w tym wypadku absolutnie niezbędna. Trzeba również zadbać o dobre pozycjonowanie strony internetowej, aby podczas wyszukiwania zawsze była na pierwszej stronie i to możliwie najwyżej.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem marketing-medyczny.pl stworzonym dla lekarzy.

marketing usług medycznychmarketing w służbie zdrowiereklama usług medycznych
Previous

Jak wybrać najodpowiedniejszy zespół na wesele?

22 kwietnia, 2016
Next

Jakie książki czytać?

4 maja, 2016

Related posts

nowe-sałatki_19-101012
Porady Marketingowe,

W jaki sposób reklamować markę lokalną?

by Redakcja1 października, 2020
modelki do sesji
Porady biznesowe, Porady Marketingowe, Porady Modowe,

Jakie są wady i zalety pracy w agencji modelingowej?

by Redakcja20 marca, 2020
biuro nowoczesne
Porady Marketingowe, Porady Ogólne,

Zaprezentuj swoją firmę z jak najlepszej strony

by Redakcja28 listopada, 2019
Jak zorganizować udany wyjazd integracyjny
Porady Marketingowe,

Jak zorganizować udany wyjazd integracyjny?

by Redakcja1 lipca, 2019

Nowe porady

  • Gitara – jak się za to zabrać?

    Gitara – jak się za to zabrać?

    16 grudnia, 2021
  • Czy astygmatyzm może się pogłębiać?

    Czy astygmatyzm może się pogłębiać?

    29 listopada, 2021
  • Gotowy, czy indywidualny projekt domu — jaki wybrać?

    Gotowy, czy indywidualny projekt domu — jaki wybrać?

    29 listopada, 2021
  • Czy dokumentację medyczną można przekazać policjantom?

    Czy dokumentację medyczną można przekazać policjantom?

    10 listopada, 2021
  • Tłumaczenia aktów unijnych – czy każdy może to robić?

    Tłumaczenia aktów unijnych – czy każdy może to robić?

    29 października, 2021
  • Jakie są minusy życia w Niemczech?

    Jakie są minusy życia w Niemczech?

    21 października, 2021
  • Jak zaprojektować kuchnię we włoskim stylu?

    Jak zaprojektować kuchnię we włoskim stylu?

    20 października, 2021
  • Dlaczego przy przeprowadzce warto pozbyć się starego sprzętu AGD?

    Dlaczego przy przeprowadzce warto pozbyć się starego sprzętu AGD?

    20 października, 2021
  • Budowlane
  • Domowe
  • Inwestycyjne
  • Marketingowe
  • Motoryzacyjne
  • Ogólne
  • Prawne
  • Rozrywkowe
  • Techniczne
  • Zdrowotne