Nowe technologie w hotelach

Nowe technologie pozwalają ułatwić i przyspieszyć wiele czynności zarówno podczas codziennego życia jak i podczas pracy.

Nie inaczej jest w przypadku branży hotelarskiej, gdzie nowe technologie ułatwiają pracę oraz sprawiają, że rezerwacja i pobyt w hotelach jest zdecydowanie przyjemniejszy i łatwiejszy do zorganizowania. Aktualnie na całym świecie, ale także w Polsce, w branży hotelarskiej coraz częściej pojawiają się nowinki technologiczne.

Z jednej strony rozwiązania tego typu mogą służyć jako element zachęcający klientów do skorzystania z oferty danego hotelu, a także jako element wpływający pozytywnie na ich komfort podczas pobytu. Wiele rozwiązań, które jeszcze niedawno uważane były za rewolucyjne, są aktualnie standardem, z którego korzystają wszystkie hotele. 

Drzwi hotelowe na kartę

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań technologicznych stosowanych aktualnie w branży hotelarskiej, jest zamiana standardowych drzwi na klucz, na drzwi otwierane przy pomocy karty magnetycznej. Jest to rozwiązanie nowoczesne a przy tym bardzo wygodne i szybkie. Dzięki zastosowaniu zamków magnetycznych w drzwiach przemieszczeni się gości hotelowych, ale także pracowników hotelu po budynku jest zdecydowanie łatwiejsze i sprawniejsze.

Otwieranie drzwi odbywa się poprzez przyłożenie karty magnetycznej do czujnika zamontowanego w drzwiach. Po tej czynności zamek zostaje otworzony na niedługi okres czasu, po czym automatycznie się zamyka. Po wejściu do środka pomieszczenia, drzwi można zamknąć i wtedy również zamek sam się zatrzaskuje, dzięki czemu nikt z zewnątrz nie dostanie się do danego pomieszczenie, nie posiadając karty magnetycznie.

W tego typu drzwiach często występuje także opcja ręcznego zamknięcia zamka od wewnątrz, dzięki czemu dostęp do pomieszczenia z zewnątrz jest możliwy jedynie przy użyciu specjalnej karty, nazywanej często kartą „master”.

Zamki magnetyczne posiadają wiele zalet, dzięki czemu aktualnie są tak często stosowanym rozwiązaniem. Znacząco ułatwiają kontrolę przepływu osób, które znajdują się w hotelu. Karty magnetyczne mogą być także pomocne podczas wystawiania rachunków za pobyt. Jest to bardzo nowoczesne rozwiązanie, które zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i jest przy tym bardzo wygodne. Firma DRZWIWROC jest producentem zamków magnetycznych, które z powodzeniem są stosowanie w branży hotelarskiej, ale nie tylko.

Aplikacja hotelowa dla gości

Coraz częściej stosowanym rozwiązaniem, głównie przez hotele o wysokim standardzie, jest stworzenie aplikacji, za pomocą której gość hotelu może kontrolować cały swój pobyt. Aplikacja także pozwala sprawdzić dostępność pokojów hotelowych i wolne terminy, a następnie złożyć rezerwację. Po przyjeździe do hotelu klient może zameldować się, korzystając z telefonu oraz użyć go jako klucza do drzwi hotelowych dzięki wykorzystaniu łączności NFC.

Podczas pobytu, aplikacja hotelowa pozwala na zdalny kontakt z obsługą hotelu w celu np. zamówienia jedzenia z hotelowej restauracji. Wymeldowanie również może odbywać się z poziomu aplikacji zainstalowanej w smartfonie, która często pozwala także na wystawienie oceny pobytu pod względem warunków oraz jakości obsługi. Dzięki czemu taka aplikacja nie tylko ułatwia i przyspiesza wszelkie formalności, ale może również być cennym źródłem informacji i opinii klientów na temat danego hotelu.

Dla klientów biznesowych aplikacja tego typu również jest znakomitym rozwiązaniem, ponieważ może posiadać takie funkcje jak: rezerwacja sali konferencyjnej wraz z kalendarzem jej dostępności, parowanie smartfonu z pokojowym telefonem stacjonarnym i wiele innych. Wszystko to sprawia, że pobyt jest zdecydowanie bardziej komfortowy, a wykonywanie obowiązków służbowych łatwiejsze.

technologie w hotelu

Kontrola głosowa

Jednym z bardziej innowacyjnych rozwiązań, które jest jeszcze rzadko spotykane, ale z roku na rok coraz więcej hoteli z niego korzysta, jest stosowanie inteligentnych systemów w pokojach hotelowych. Tego typu rozwiązanie umożliwia kontrolowanie temperatury, oświetlenia czy klimatyzacji za pomocą mowy.

Goście używając głosu, mogą również zamawiać w taki sposób jedzenie z restauracji hotelowej, rezerwować transport czy wzywać obsługę hotelową. Jest to rozwiązanie, które znacząco ułatwia wiele czynności i może być także bardzo atrakcyjną ciekawostką dla potencjalnych klientów. Tego typu technologia na pewno pozwoli wyróżnić się na tle konkrecji i przyciągnąć więcej gości.